webdesign

Deze aspecten komen allemaal kijken bij een goed webdesign!

Om een fatsoenlijke website of webshop online te zetten dienen alle factoren van het webdesign op de juiste manier ingevuld te zijn. Omdat veel ondernemers zo snel mogelijk live willen gaan worden er helaas met regelmaat concessies gedaan op specifieke aspecten van het webdesign. Toch is dit in de meeste gevallen op de lange termijn een ontzettend slechte beslissing. Wanneer er na verloop van tijd nog aanpassingen gedaan dienen te worden aan het webdesign is het altijd duurder en tijdrovender dan wanneer het vanaf moment één goed wordt aangepakt. Omdat dit zo belangrijk is benoemen we in deze blog de belangrijkste aspecten die komen kijken bij het webdesign!

Oog op conversies

Wanneer een website ontworpen wordt, dan is het altijd zaak om rekening te houden met de conversie optimalisatie. Hoe hoger het conversiepercentage van jouw webshop namelijk is, hoe rendabeler de investering ook zal zijn. We kunnen je aanraden om dit over te laten aan een professionele partij die je kan helpen bij het designen van de website of webshop. Wanneer je dit namelijk zelf oppakt, dan is de kans groot dat het design jou wel triggert tot conversies, maar een groot deel van de doelgroep dit niet zo ervaart. Een professionele partij weet over het algemeen wat de wensen en behoeften van de doelgroep zijn en kan hierop inspelen middels handige conversie trucjes in het design. 

Branding

Een serieus en volwassen bedrijf kan anno 2021 eigenlijk niet zonder branding agency. Deze bepaalt samen met het bedrijf zelf wat de beste manier is om het bedrijf en het daarbij horende ‘merk’ neer te zetten. Tijdens het webshop laten maken dient deze branding dan ook duidelijk naar voren te komen. Door in iedere uiting consistent te zijn op het gebied van branding creëer je een eigen merk. Hierbij komen diverse factoren kijken. Denk aan consistent kleurgebruik verspreid over zowel de sociale mediakanalen als op de website en bijvoorbeeld het gebruik van dezelfde lettertypen. Hoe langer je gebruik maakt van dezelfde branding, hoe sterker men deze uitingen van branding ook zal associëren met jouw merk. Hierdoor is het ontzettend belangrijk om deze branding ook consistent door te voeren tijdens het ontwerpen van het design!